ירידי העלייה בבלגיה ובצרפת – WZO

ירידי העלייה בבלגיה ובצרפת

כמיטב מסורתה, המחלקה לעידוד עלייה נטלה בסוף מאי 2019 חלק פעיל בעריכת ירידי העלייה בבלגיה (בריסל) ובצרפת (מרסיי).  ירידי עלייה נועדים לחשוף בפני יהודי התפוצות אפשרויות שעומדות בפניהם בתור עולים פוטנציאליים בתחומים כמו תעסוקה, דיור, חינוך, השכלה, רווחה בקיצור, בכל תחום החשוב ליהודי אשר שוקל אפשרות חזרתו הביתה.  בהתחשב בכך, שלימוד השפה העברית הנו הכלי […]

כמיטב מסורתה, המחלקה לעידוד עלייה נטלה בסוף מאי 2019 חלק פעיל בעריכת ירידי העלייה בבלגיה (בריסל) ובצרפת (מרסיי).

 ירידי עלייה נועדים לחשוף בפני יהודי התפוצות אפשרויות שעומדות בפניהם בתור עולים פוטנציאליים בתחומים כמו תעסוקה, דיור, חינוך, השכלה, רווחה בקיצור, בכל תחום החשוב ליהודי אשר שוקל אפשרות חזרתו הביתה.

 בהתחשב בכך, שלימוד השפה העברית הנו הכלי הנחוץ ואולי החשוב ביותר בהכנה מיטבית לעלייה ובהתאם למנדט שלה, המחלקה בירידי העלייה שמה דגש מיוחד על עידוד המבקרים ללמוד את השפה. כך היה גם בשני המקרים המתוארים, והן בבריסל והן במרסיי עשרות יהודים גילו עניין רב בלימוד העברית. יש לציין שבקמרה של היריד בבריסל הביקוש עלה "ההצע" קרי, כמות כיתות האולפן של המחלקה  בבלגיה.

 ראשת המחלקה לעידוד העלייה של הצ"ע מרינה רוזנברג-קוריטני: "ראשית, יש לברך את העלייה המתמדת של הרצון ללמוד עברית קרי להתכונן בצורה מיטבית לעלייה אשר אנו דוגמים בקרב העולים הפוטנציאלים במדינות בהן פועלת המחלקה".

 

בתמונות:

כרוז המחלקה מיריד העלייה בבריסל

בביתן של המחלקה ביריד העלייה במרסיי

7 יונ 2019
1 דקות קריאה
176
חֲדָשׁוֹת

קרא עוד

שמחים להתארח

שמחים להתארח

יוזמה חדשה של המחלקה לעידוד העלייה תחת שם עבודה זה יצאה לדרך בצרפת, בכיתת האולפן  לצעירים Relev בפריז.
יד ביד

יד ביד

המחלקה לעידוד עלייה בהסתדרות הציונית העולמית בשיתוף פעולה עם מרכז השלטון המקומי, ערכה באתר הצ"ע בהר הרצל אירוע הענקת  אות "רשות מעודדת עלייה".
תקומה יהודית-ציונית בחוף המערבי

תקומה יהודית-ציונית בחוף המערבי

ראשת המחלקה לעידוד עלייה מרינה רוזנברג-קוריטני ערכה ב-19-24 ספטמבר ביקור בחוף המערבי של ארה"ב.