זוכות הפרס "גולדן גולדה" ממשיכות את פועלם החינוכי – WZO

 זוכות הפרס "גולדן גולדה" ממשיכות את פועלם החינוכי

ביום שישי  17 מאי המחלקה לעידוד העלייה ערכה מפגש בין תלמידי בית הספר אליאנס בעיירה PAVILLON SOUS BOIS (פריז רבתי) עם הזוכות בפרס "גולדן גולדה", אשר כידוע הוענק על ידי המחלקה בשם ההסתדרות הציונית העולמית לנשים אשר תרמו תרומה מיוחדת למפעל הציוני, לעידוד העלייה ולחיי קהילותיהן.   מנהלת בית הספר, הגב' שרה לור אטיאס התרשמה מאוד מסיפור חייהן, ממסירותן הרבה […]

ביום שישי  17 מאי המחלקה לעידוד העלייה ערכה מפגש בין תלמידי בית הספר אליאנס בעיירה PAVILLON SOUS BOIS (פריז רבתי) עם הזוכות בפרס "גולדן גולדה", אשר כידוע הוענק על ידי המחלקה בשם ההסתדרות הציונית העולמית לנשים אשר תרמו תרומה מיוחדת למפעל הציוני, לעידוד העלייה ולחיי קהילותיהן 

מנהלת בית הספרהגב' שרה לור אטיאס התרשמה מאוד מסיפור חייהן, ממסירותן הרבה ומפועלן למען מדינת ישראל של שתי הזוכות ג'וזיאן סברו (Josyane Sberro)   וג'ואל לזמי (Joelle Lezmi).

 

בפתח המפגש עם התלמידים הגב' אטיאס הציגה את הזוכות, סיפרה על מהות הפרס "גולדן גולדה" אשר נקרא על שמה שם גולדה מאיר, אישה פורצת דרך ומעוררת השראה.

לאחר מכן כל אחת מהזוכות סיפרה על המחויבות הציונית שלה, על פעילותה למען ישראל ולמען הקהילה היהודית ועל החשיבות הגדולה של מעורבותן של הנשים בפעילות הציונית והיהודית והשתתפותם הפעילה בהנהגתם של המפעלים הציוני והקהילתי.

 

אחרי זה התפתח דיון פתוח ומעניין עם התלמידים בעניין מעמדה של האישה ותפקידה ביהדות. כמו כן, הזוכות נשאלו כיצד לדעתן הם כתלמידי תיכון יכולים לפעול ולתרום.

 

מנהלת ביה"ס ציינה כי מפגשים כגון אלה חשובים מאוד מכיוון שבחינוך יש לשים דגש גם על חינוך רעיוני וערכי ולא רק על הכנה לבחינות הבגרות. המפגש הסתיים בדברי תודה של משה, בוגר בית הספר.

 

ראשת המחלקה לעידוד העלייה מרינה רוזנברגקוריטני: "שתי פנים לפרויקט "גולדן גולדה". מחד, הוא מהווה הבעת הערכה עמוקה לנשים הנפלאות הזוכות בפרס, וזה כשלעצמו חשוב עד מאוד. מאידך, זה מפעל בעל חשיבות חינוכית והסברתית עצומה. הזוכות הנפלאות שלנו בכל מדינות בהן קיימנו טקסי הענקת הפרס, ממשיכות ביתר שאת את פועלן הציוני. היענות והתעניינות הרבה של התלמידים והבעת הערכה מצד אנשי חינוך למפגש המתואר בכתבה מוכיחות פעם נוספת את חשיבות מפעל הפרס גולדןגולדה".

 

בתמונות:
1.
הזוכות בפרס גולדן גולדה במעמד הענקת הפרס ע"י ראשת המחלקה לעידוד העלייה מרינהרוזנברגקוריטני

2. המפגש עם תלמידי ביה"ס אליינס

26 מאי 2019
2 דקות קריאה
202
חֲדָשׁוֹת

קרא עוד

מהול בדמעות ושמחה

מהול בדמעות ושמחה

ביום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות איבה, כמו גם בתפר בין יום הזיכרון ליום העצמאות וגם בצאתו של יום העצמאות, המחלקה לעידוד עלייה ערכה ברחבי תבל סדרת מפגשים, אירועים וקונצרטים וירטואליים.
המגמה – עלייה

המגמה – עלייה

בין 30 בנובמבר ל-2 בדצמבר, בשלוש הערים – בואנוס-איירס, רוסריו ומנדוזה נערכו ימי עיון, בהם הוקשה התכנית החדשה של המחלקה לעידוד העלייה בשם "מגמת העלייה".
הפגנה עבור האזרחים הישראלים שנחטפו

הפגנה עבור האזרחים הישראלים שנחטפו

ביום שני, ה-13 בנובמבר, התקיימה הפגנה ציבורית נוספת בריו דה ז'ניירו כדי לדרוש את החזרת 239 האזרחים הישראלים שנחטפו, עם דגש מיוחד על ילדים ותינוקות.