[:he]לראשונה בצרפת: אולפני עברית מבלי לצאת מהבית[:] — WZO

[:he]לראשונה בצרפת: אולפני עברית מבלי לצאת מהבית[:]

[:he] מקור ראשון —  א׳ באדר א׳ ה׳תשע״ט (06-02-2019) מאת: צביקה קליין ההסתדרות הציונית השיקה תוכנית שתסייע לכל יהודי שחפץ ללמוד עברית לעשות זאת בצורה נוחה ובמחיר מסובסד. «הקמת הכיתה הווירטואלית היא נדבך מרכזי בקשר החשוב שבין לימוד השפה לבין עידוד העלייה לארץ» אחד הקשיים הגדולים ביותר בהגירה לישראל, הוא לימוד העברית. הרי כפי שהמיתוס מספר, «עברית […]

[:he]

מקור ראשון —  א׳ באדר א׳ ה׳תשע״ט (06-02-2019) מאתצביקה קליין

ההסתדרות הציונית השיקה תוכנית שתסייע לכל יהודי שחפץ ללמוד עברית לעשות זאת בצורה נוחה ובמחיר מסובסד. «הקמת הכיתה הווירטואלית היא נדבך מרכזי בקשר החשוב שבין לימוד השפה לבין עידוד העלייה לארץ»

אחד הקשיים הגדולים ביותר בהגירה לישראל, הוא לימוד העברית. הרי כפי שהמיתוס מספר, «עברית קשה שפה«. ברחבי העולם, מאות אולפני עברית מציעים לאנשים המתעניינים לעלות ארצה להתחיל להתמקצע בשפה, אך מה עושה מי שגר במקום בו אין קהילה יהודית גדולה המאפשרת שירות שכזה? בדיוק בשל בעיה זו, בהסתדרות הציונית העולמית החליטו להשיק מיזם חדש בו אולפני עברית מוצעים ליהודי צרפת, במחיר מסובסד, ומבלי לצאת מהבית.

ראש המחלקה לעידוד העלייה בהסתדרות הציונית העולמית, מרינה רוזנברג קוריטני, בישרה על השקת הפרויקט בהתרגשות: «אני שמחה להודיע על שלב נוסף וחשוב בלימוד השפה העברית בקהילות היהודיות  ברחבי העולם, ולהנגשת השפה העברית לכל קהילה יהודית באשר היא. בנוסף למאות כיתות הלימוד שאנו מפעילים היום בקרב הקהילות היהודיות, אנו פותחים כיתה וירטואלית, שתאפשר את לימוד השפה באמצעות האינטרנט לקהלים יהודיים רבים ומגוונים».

קוריטני סיפרה  כי הכיתה הראשונה נפתחה בצרפת, והוסיפה: «אנו נמשיך במגמה זו כדי לאפשר את לימוד השפה העברית על פלטפורמות טכנולוגיות עדכניות, שתאפשרנה הנגשה ידידותית למשתמשים, ואפשרות לכל יהודי החפץ בכך, ללמוד עברית בשעות ובמועדים הנוחים לו«.

להסתדרות, יחד עם משרד העלייה והקליטה והחברה הלאומית «אופק ישראלי«, פתחו בשנים האחרונות 270 כיתות אולפן ללימוד עברית ברחבי העולם, מתוכם, 125 בצרפת בלבד. אך כעת, לראשונה, הם פותחים כיתות וירטואליות.

«זו פלטפורמה שמיועדת לאנשים שלא מתאים להם להגיע לכיתת אולפן«, מסביר גורם במחלקה לעידוד העלייה בהסתדרות הציונית העולמית, «בין אם זה אנשים שגרים במיקום מרוחק, או אנשים שלא יכולים להקדיש זמן לנסוע מהבית או מהעבודה לכיתה פיזית. אנחנו בעיקר מנגישים את הלימודים האלה לאנשים שגרים בקהילות הקטנות, פחות לפריזאים שיש להם אינסוף אפשרויות כאלה».

לאחרונה החלו בהסתדרות הציונית להפעיל את האולפנים המדוברים, במסגרתם כבר עכשיו פועלות שתי כיתות, אך בחודש הקרוב יתווספו שניים נוספים, ולטענתם, «השמיים הם הגבול«

במחלקה מסבירים: «זה יותר מתקדם מסתם שיחת סקייפ רגילה; יש לוח, המורה מדבר אך במקביל יש מצגות מתקדמות. יש חלקים פרונטליים, ואחרים בהם התלמידים מדברים עם המורה, או אחד עם השני. התלמידים הם פעילים מאוד, ולא הופכים להיות פסיביים כמו לצפות בהרצאה מוקלטת«. הדרישה היא שיהיו לפחות 10 תלמידים בכיתה וירטואלית, ולא יותר מ-15, כדי לשמור על היכולת של כל תלמיד לבוא לידי ביטוי.

המורים עצמם עברו השתלמות כדי להפעיל את המערכת המתוחכמת, ובעקבות כך גם רוב המורים הם צעירים או כאלה עם אוריינטציה טכנולוגית. מכיוון שלא מדובר בהשתתפות פיזית, הדבר מאפשר שיעורים גם בשעות פחות שגרתיות כמו 21:00 או במהלך היום. בהסתדרות הציונית מסבירים כי באזורים רבים בצרפת, ישנם מורים או בעיקר מורות שיעדיפו שלא ללמד, כיוון שבשעות הערב מסוכן להסתובב שם לבד, בטח באם מדובר באנשים המחצינים את יהדותם.

כאמור, מדובר בעלות מסובסדת מאוד: קורס אולפן של 30 מפגשים אינטרנטיים עולה בין 150 ל-250 אירו, «תלוי במצב הכלכלי של אותו בנאדם«. לימוד שפה בחברה פרטית יעלה יותר במאות האחוזים. במחלקה מספרים כי לפני כשנה קיבלו תלונה מחברות פרטיות בצרפת המלמדות עברית, על כך שאולפני העברית של ההסתדרות הציונית «שברו את השוק» וכי «אי אפשר להתחרות בהם».

כרגע השירות מוצע אך ורק ליהודים בצרפת, אך הוא צפוי להתרחב בהמשך. לסיכום, אומרת רוזנברג קוריטני: «הקמת הכיתה הווירטואלית היא עוד נדבך מרכזי בקשר החשוב שבין לימוד השפה העברית לבין עידוד העלייה לארץ –  מטרת העל של המחלקה לעידוד העלייה בהסתדרות הציונית העולמית«.

[:]

12 Фев 2019
3 мин. чтения
403
Читайте также

Читать далее

США признали Голаны территорией Израиля

США признали Голаны территорией Израиля

Фото:  Alexey Stiop / Shutterstock   Президент США Дональд Трамп подписал документ, признающий суверенитет Израиля над Голанскими высотами.
Массовый протест в Сан-Паулу

Массовый протест в Сан-Паулу

Фото: Alexis84 / depositphotos.com В воскресенье, 25 февраля, на проспекте Паулиста, одном из символов Сан-Паулу, состоялась массовая демонстрация, собравшая тысячи людей.
История сионизма и государства Израиль: 15 –22 февраля

История сионизма и государства Израиль: 15 –22 февраля

Фото: The first German Youth-Aliyah group walking to Kibbutz Ein Harod.